Leergang De blije kleuter

Zorgeloos spelen en opbrengstgericht begeleiden

 

“Hoe maken we de transfer van activiteitgericht onderwijs naar doelgericht betekenisvol onderwijs?”

Er wordt veel van professionals gevraagd die het jonge kind begeleiden. Er wordt gevraagd om opbrengstgericht te werken maar we willen het kind ook laten spelen. Ze leren immers toch juist door te spelen?! Wat vraagt dit van mijn rol als leerkracht? Hoe leert een jong kind, wat heeft het jonge kind nodig? Hoe kunnen wij de kinderen meer betrekken, meer uitdagen, meer zelf keuzes laten maken en zelfstandig laten zijn? Allemaal vraagstukken die aan bod komen in de leergang ‘De blije kleuter’.

Onze aanpak

Wij beschikken over ruime expertise op het gebied van leren en de ontwikkelingspsychologie van het jonge kind. Deze expertise hebben wij opgebouwd door jarenlange ervaring voor de klas, het volgen van opleidingen (specialisatie jonge kind) en het uitvoeren van verschillende opdrachten en trainingen rondom het jonge kind.

Tijdens deze leergang leer je het jonge kind te bekijken in al zijn ontwikkelingsfacetten. Door verschillende werkvormen, leren van en met elkaar en het uitwerken van opgedane kennis en vaardigheden kun je na de leergang een betekenisvol aanbod neerzetten dat aansluit bij de zone van naaste ontwikkeling. De nieuwste inzichten rondom de ontwikkeling van jonge kinderen worden daarin meegenomen.

 

Bent u geïnteresseerd in het gehele aanbod van interZin, klik dan hier. 

null

Inhoud leergang

Bekijk hier de verschillende mogelijkheden

null

Praktische informatie

Doelgroep, locatie, aantal deelnemers, ect.